Pages

Sunday, April 29, 2012

AFTER BLOOMING / HAGYMÁSOK VIRÁGZÁS UTÁN


Photo via Greenteam


Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én nagyon szeretem a hagymás virágokat. Sajnos most már épp elvirágoznak, ezért próbáltam utánajárni, hogy mit is kezdjek a száradó növényekkel. Több egymásnak ellentmondó információt olvastam arról, hogy távolítsuk-e el a hervadó virágokat, szárakat vagy hagyjuk magától leszáradni. Én jelenleg a hagyom magától elszáradni vonal híve vagyok. Lássuk, miért is:

A hagymás növények minden tápanyagot a hagymában tárolnak. A leszáradás folyamata közben az összes tápanyag visszahúzódik a hagymába, így jövő tavasszal a hagyma teljes erejével a virágzásra tud majd összpontosítani. Ha levágjuk a száradó részeket a hagyma idő előtt kifogyhat a tápanyagból, így jövőre nem biztos, hogy számíthatunk új virágokra. Maximum a virág fejét kell levágni, mert így a növény nem fogja erejét magok kialakítására fordítani, és még több értékes tápanyag jut a következő évi virágzásra. 
Tudom, hogy a száraz, sárgult kóró nem nyújt túl szép látványt, úgyhogy a kertben vegyük körbe őket évelőkkel a cserepeseket pedig tegyük egy olyan helyre (akár sötétre is) ahol senki sem látja, és amikor már minden száraz rajta csak akkor vágjuk le a leveleket és a virágot. A hagymákat, gumókat fel is szedhetjük a kertből (én bevallom nem szoktam) majd tegyük el őket újságpapírba csomagolva, száraz, hűvös helyre. Ősszel a hagymákat újra kiültethetjük a kertbe, vagy cserépbe, így karácsonyra vagy  februárra újra kivirágozhatnak.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...